Oplever I også udfordringer med at gennemføre gode og effektive IT-udbud i jeres organisation, hvor tiden og ressourcerne ikke spildes på aktiviteter, der viser sig ikke at give mening?
Nogle af de klassiske udfordringer vi ser i forbindelse med planlægning og gennemførelse af IT-udbud er, at der bruges for lidt tid på forberedelsesfasen/opstartsfasen, og at det ikke er klart fra start, hvad der egentlig er behov for.
Hvordan kan man som ordregiver sikre den bedste proces og få den bedste løsning? Hvilken betydning har den valgte udbudsform for leverandøren? Hvordan opnår man et godt samarbejde med leverandøren, efter kontrakten er indgået? Kan krav i kontrakten overhovedet håndhæves, og hvor skal man ”vælge sine kampe”? Hvordan håndterer man det svære 3. partsforhold, når flere leverandører skal samarbejde? Og hvordan stiller man de grønne krav ved IT-udbud?
Disse udfordringer ser vi meget ofte, og på dette fyraftensmøde vil vi derfor fokusere på, hvordan man som ordregiver planlægger og gennemfører de gode IT-udbud – for det er den gode planlægning, der sikrer, at man får truffet de rigtige beslutninger. Vi dykker ned i både de gode og de knap så gode erfaringer i forhold til IT-udbud, og du vil få inspiration til opstart, udarbejdelse af udbudsmateriale og gennemførelse af det gode IT-udbud. Herudover vil vi inddrage praksis fra Klagenævnet for Udbud, som kan bidrage med inspiration til kommende IT-udbud.
Målgruppe:
Fyraftensmødet er rettet mod ordregivere, der arbejder med anskaffelse af IT-systemer, og som ønsker at blive opdateret på praktiske ”Do’s and Dont’s” målrettet IT-udbud.