Det spørgsmål blev vi stillet af Lolland Kommune, og svaret krævede både kreativ tænkning og et DYBT kig i den udbudsretlige værktøjskasse.
Vi kom frem til, at løsningen skulle være Mobility as a Service – en abonnementsmodel for biler inspireret af IT-verdenens tilgang til tjenester. Processen med at anskaffe bilerne skulle ske ved anvendelse af udbudsformen konkurrencepræget dialog. En udbudsform, vi har et særligt kendskab til, og hvor de private aktører får en meget fremtrædende rolle i bidraget til at skabe det helt rigtige grundlag for de tilbud der skal afgives.
I dette specifikke udbud var dialogen med markedets aktører helt afgørende for at udvikle en innovativ løsning, som både opfyldte kommunens nuværende behov og fremtidssikrede dem. Den vindende leverandør skulle levere en skræddersyet løsning, og vi skulle levere en ramme der sikrede, at både Lolland Kommune og den vindende leverandør kunne se en fordel i løsningen og samarbejdet. Det blev en løsning med fokus på både de kommercielle forhold, behovet for løbende udvikling, bæredygtighed og brugervenlighed – det viste sig derfor at være den ideelle udbudsform til Lolland Kommunes behov.
Denne type opgaver er lige præcis, hvad vi elsker at arbejde med – hvor vi bliver fagligt udfordret og skal tænke kreativt. Vi sætter stor pris på muligheden for at udvikle skræddersyede løsninger i tæt samarbejde med vores kunder og tager alle deres udfordringer, ønsker og behov med i betragtning.
Vi er stolte af resultaterne, vi opnåede sammen med Lolland Kommune, og ser frem til at fortsætte med at skabe værdi for vores kunder og samfundet.
Har I en udfordring, hvor en umiddelbar løsning ikke findes? Eller har I brug for hjælp til konkurrencepræget dialog? Så tøv ikke med at kontakte os. Vi er klar til at assistere jer – uanset hvor komplekst det måtte være. Der findes ingen umuligheder – nogle løsninger kræver bare lidt mere tid at finde!