Videre til indhold
  • Specialer
    • Udbudsret
    • Entrepriseret
    • IT Ret
    • Kontraktrådgivning
    • Velfærd
    • Bæredygtighed
    • Tvister
    • Forretning og strategi
  • Nyheder
  • Arrangementer & kurser
  • Personer
  • Om os
    • Om NP advokater
    • Vision, mission & værdier
    • Bankoplysninger
    • Forretningsbetingelser
    • Praktiske oplysninger
    • Medlemskaber
  • Karriere
  • Kontakt
Menu
  • Specialer
    • Udbudsret
    • Entrepriseret
    • IT Ret
    • Kontraktrådgivning
    • Velfærd
    • Bæredygtighed
    • Tvister
    • Forretning og strategi
  • Nyheder
  • Arrangementer & kurser
  • Personer
  • Om os
    • Om NP advokater
    • Vision, mission & værdier
    • Bankoplysninger
    • Forretningsbetingelser
    • Praktiske oplysninger
    • Medlemskaber
  • Karriere
  • Kontakt

Udbudsret

Det offentlige indkøber hvert år for mere end 300 mia. kr.  Udbudsreglerne regulerer, hvordan disse indkøb skal ske og har derfor stor betydning både for de offentlige ordregivere og de private virksomheder, som gerne vil sælge til det offentlige.

 

Vi kender udbudsreglerne, og vi bruger vores faglige ekspertise og indgående kendskab til den offentlige sektor til at yde reelt anvendelig og værdiskabende rådgivning.

 

Vi er en ”one-stop-shop” inden for udbudsområdet, hvor vi rådgiver både ordregivere og tilbudsgivere om alle aspekter af udbudsretten. Og vi rådgiver om både strategiske forhold og de ad hoc-spørgsmål, som opstår i hverdagen.

 

Vi lægger altid vægt på, at vores rådgivning skal give dig et overblik over hele udbudsprocessen og de forskellige risici, så du bliver i stand til at træffe en beslutning på et oplyst grundlag – uanset om du er ordregiver eller tilbudsgiver. Vi inddrager også forretningsmæssige, kommercielle og politiske aspekter i vores rådgivning så, den umiddelbart kan anvendes i din organisation.

 

Vores rådgivning er ikke grebet ud af den blå luft, og vi betragter os selv som eksperter indenfor udbud, rammeaftaler og anvendelse af dynamiske indkøbssystemer. Vi ser udbudsreglerne som en værktøjskasse med muligheder – ikke begrænsninger. Vi rådgiver om udbud inden for alle områder, herunder indenfor it-, vare- og tjenesteydelsesområdet, bygge- og anlægsområdet, velfærdsområdet samt på forsyningsområdet – og har gjort det i mange år. Og ved behov gennemfører vi hele udbuddet.

 

Vi hjælper dig med at tilrettelægge og gennemføre udbud med forhandling, indkøb under tilbudsloven, udbud inden for ”light-regimet” samt køb under tærskelværdierne. Er du tilbudsgiver, hjælper vi med at optimere dit tilbud i forhold til det konkrete udbud og sikre, at dit tilbud er konditionsmæssigt.

 

Vi har desuden været med til at definere udbudsloven, idet en af vores partnere var en del af Erhvervsministeriets udbudslovsudvalg.

 

Vi kender derfor mulighederne og udfordringerne ved at bruge de forskellige udbudsformer, når du enten skal gennemføre et udbud eller byde ind med et tilbud, og vi giver dig en kvalificeret sparring, hvis I ønsker strategisk udbudsrådgivning eller skal i gang med et udbud. Vi rådgiver i alle faser af udbudsprocessen, lige fra forberedelse og gennemførelse til evaluering. Og skulle der opstå tvister, har vi omfattende erfaring med at varetage klagesager i Klagenævnet for Udbud og ved domstolene – både for ordregivere og tilbudsgivere.

Sådan hjælper vi ordregivere

  • Strategisk rådgivning om tilrettelæggelse af indkøb
  • Identifikation og realisering af potentialer i forbindelse med strategiske indkøbsprojekter
  • Vurdering af udbudspligt
  • Forudgående dialog med markedet
  • Udarbejdelse af strategi for og tilrettelæggelse af udbuddet
  • Udarbejdelse af udbudsmaterialet
  • Kvalitetssikring af udbudsmaterialet
  • Gennemførelse af udbud
  • Håndtering af mangelfulde ansøgninger og tilbud
  • Evaluering og kvalitetssikring af begrundelser for evalueringen
  • Bistand i forbindelse med aktindsigtsbegæringer
  • Bistand i forbindelse med indgåelse af kontrakten
  • Generel projektledelse i forbindelse med udbudsforretningen
  • Varetagelse af sager ved Klagenævnet for Udbud og ved de almindelige domstole
  • Håndtering af ændringer og udvidelse af eksisterende kontrakter.

Sådan hjælper vi tilbudsgivere

  • Strategisk rådgivning om salg til det offentlige
  • Coaching om at komme i dialog med ordregivere og optimering af salg til det offentlige
  • Coaching omkring tilbudsafgivelse
  • Rådgivning om alle aspekter vedrørende deltagelse i udbud
  • Forberedelse af forhandlingsmøder, både praktisk og juridisk
  • ”Oversættelse” af ofte meget komplicerede udbudsmaterialer, så du ved, hvad du bør fokusere på i tilbuddet
  • Bistand til at identificere og formulere relevante spørgsmål til ordregiver.
  • Sikring af konditionsmæssighed, herunder kvalitetssikring af ESPD
  • Sparring omkring udformning og optimering af tilbud
  • Kvalitetssikring af tilbud
  • Varetagelse af aktindsigtssager
  • Dialog med ordregiver efter modtagelse af afslagsbrev og rådgivning om klagemuligheder
  • Varetagelse af sager ved Klagenævnet for Udbud og ved de almindelige domstole.

Relaterede specialer

  • Entrepriseret
  • Kontraktrådgivning
  • Strategisk indkøb
  • Tvister

Tag kontakt til

Anja Piening

Adm. direktør, partner og advokat (LL.M.)

Emilie Lindum Trolle-Christensen

Advokatfuldmægtig

Fie Anna Aaby Saxtorph

Associeret partner og advokat

Helle Lorentsen Bøgeskov

Partner og advokat (L)

Nanna Laursen

Erhvervsjuridisk Rådgiver

Rikke Lange Slavensky

Partner og advokat (L)

Skal vi hjælpe dig?

Klik for et uforpligtende møde

Med et solidt værdigrundlag baseret på ordentlighed, respekt, troværdighed og faglighed, yder vi juridisk rådgivning, som virker i praksis.

Kontakt
  • Langebrogade 3B, 3. sal
    1411 København K
  • Mail: info@nplaw.dk
  • Telefon: (+45) 3162 0622
  • CVR: 36535946
Genveje
  • Forretningsbetingelser
  • Arrangementer & kurser
  • Cookiespolitik
  • Privatlivspolitik
  • Tilmeld dig nyhedsmail
Facebook-f
Linkedin-in
Administrer samtykke til cookies
Vi bruger cookies til at optimere vores websted og vores service.
Funktionsdygtig Altid aktiv
Den tekniske lagring eller adgang er strengt nødvendig med det legitime formål at muliggøre brugen af en specifik tjeneste, som abonnenten eller brugeren udtrykkeligt har anmodet om, eller udelukkende med det formål at overføre en kommunikation via et elektronisk kommunikationsnet.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistikker
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til anonyme statistiske formål. Uden en stævning, frivillig overholdelse fra din internetudbyders side eller yderligere optegnelser fra en tredjepart kan oplysninger, der er gemt eller hentet til dette formål alene, normalt ikke bruges til at identificere dig.
Marketing
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for at oprette brugerprofiler med henblik på at sende reklamer eller for at spore brugeren på et websted eller på tværs af flere websteder med henblik på lignende markedsføringsformål.
Vælg muligheder Manage services Vælg forhandler Læs mere om disse formål
Præferencer
{title} {title} {title}

Skal vi hjælpe dig?

Bestil et uforpligtende møde med os.

Når du sender os en forespørgsel gennem vores kontaktformular, behandler vi dine personoplysninger og de informationer, du har oplyst i kontaktformularen, til at svare dig. Vi behandler dine personoplysninger i henhold til NP advokaters privatlivspolitik, som du kan læse her.

Nyhedsbrev

Når du sender os en forespørgsel gennem vores kontaktformular, behandler vi dine personoplysninger og de informationer, du har oplyst i kontaktformularen, til at svare dig. Vi behandler dine personoplysninger i henhold til NP advokaters privatlivspolitik, som du kan læse her.