Videre til indhold
  • Specialer
    • Udbudsret
    • Entrepriseret
    • IT Ret
    • Kontraktrådgivning
    • Velfærd
    • Bæredygtighed
    • Tvister
    • Forretning og strategi
  • Nyheder
  • Arrangementer & kurser
  • Personer
  • Om os
    • Om NP advokater
    • Vision, mission & værdier
    • Bankoplysninger
    • Forretningsbetingelser
    • Praktiske oplysninger
    • Medlemskaber
  • Karriere
  • Kontakt
Menu
  • Specialer
    • Udbudsret
    • Entrepriseret
    • IT Ret
    • Kontraktrådgivning
    • Velfærd
    • Bæredygtighed
    • Tvister
    • Forretning og strategi
  • Nyheder
  • Arrangementer & kurser
  • Personer
  • Om os
    • Om NP advokater
    • Vision, mission & værdier
    • Bankoplysninger
    • Forretningsbetingelser
    • Praktiske oplysninger
    • Medlemskaber
  • Karriere
  • Kontakt

Privatlivspolitik

Som følge af databeskyttelsesforordningen er vi forpligtede til at orientere om vores behandling af personoplysninger samt hvilke rettigheder de regstrerede har. I det følgende kan du læse nærmere herom.

 

Hvad er personoplysninger?

Personoplysninger er defineret i Databeskyttelsesforordningen art. 4 som enhver form for information om en identificeret eller identificerbar fysisk person, der direkte eller indirekte kan identificeres ved f.eks. navn, et identifikationsnummer, lokaliseringsdata, en onlineidentifikator eller et eller flere elementer, der er særlige for den fysiske persons fysiske, fysiologiske, genetiske, psykiske, økonomiske, kulturelle eller sociale identitet.

 

Behandling af personoplysninger dækker over enhver aktivitet, som personoplysningerne gøres til genstand for, f.eks. indsamling, registrering, opbevaring, tilpasning, ændring, søgning, brug eller videregivelse.

 

Hos NP Advokater behandlinger vi kun særlige kategorier af personoplysninger under omstændigheder, der lever fuldt ud op til Databeskyttelsesforordningens art. 9.

 

Dataansvarlig

NP Advokater (cvr. 36 53 59 46) er dataansvarlig for de personoplysninger, vi modtager til brug for vores generelle virke samt øvrige medtilhørende aktiviteter.

 

Hvis du har spørgsmål til vores behandling af dine personoplysninger, kan du kontakte os på info@nplaw.dk

 

Hvem behandler vi personoplysninger om?

Som et led i vores daglige arbejde, behandler NP advokater personoplysninger om vores klienter, modparter, samarbejdspartnere, leverandører, ansatte og potentielle ansatte.

 

Formål og grundlag

Vi behandler personoplysninger i flere forskellige sammenhænge, og altid lovligt, rimeligt og på en gennemsigtig måde i forhold til den fysiske person.

 

Formålet med behandlingen er forskellig afhængigt af opgavens og oplysningens art, men. almindeligvis vil hjemlen til at indhente og behandle oplysningerne være begrundet i, at det er nødvendigt for at opfylde kontrakten med vores klienter, eller for at varetage vores klienters legitime/berettigede interesser eller fastlægge, påberåbe eller forsvare deres retskrav. Samtlige personoplysninger vi behandler, sker med hjemmel i Databeskyttelsesforordningen, evt. suppleret af Databeskyttelsesloven.

 

Det er oftest nødvendigt for os som minimum at behandle almindelige personoplysninger i form af navn, telefonnummer og e-mailadresse for at kunne levere vores juridiske ydelser, fakturere, kvalitetssikre og kontrollere. Dette gør vi for at kunne leve op til kravene om dokumentation om identitet efter hvidvaskloven, som vi er underlagt i forhold til en række sager.

 

Vi behandler kun personoplysninger i det omfang, det er nødvendigt til de konkrete formål, og der er et lovligt grundlag for det.

 

Ved sagsbehandling:

Når vi yder rådgivning til vores klienter, modtager vi forskellige dokumenter og oplysninger, oftest i elektronisk form, fra vores klienter, inklusiv disses ansatte. Disse oplysninger opbevares digitalt og i nogle tilfælde også fysisk. Der vil ofte være personoplysninger i de dokumenter og oplysninger, vi modtager fra vores klienter, og der vil ofte også komme flere personoplysninger til undervejs i sagsforløbet, f.eks. fra modparter og deres rådgivere, domstole og myndigheder eller i form af offentlige tilgængelige oplysninger, som vi selv indsamler.

 

Det kan dreje sig om almindelige personoplysninger, f.eks. navn og kontaktoplysninger, cpr-numre, oplysninger om lovovertrædelser og mere følsomme oplysninger, f.eks. om helbredsforhold.

 

Oplysninger kan være både om vores klienter eller andre personer, som indgår i den pågældende sag.

 

Ved modtagelse af henvendelser:

Når du henvender dig til os via e-mail, på vores hjemmeside eller de sociale medier, behandler vi de oplysninger, der fremgår af din henvendelse. Hvis du f.eks. kontakter os via LinkedIn, vil vi, via LinkedIn, modtage visse oplysninger om dig, f.eks. dit navn og dit billede. De oplysninger, vi modtager, afhænger dog af dine privatindstillinger på de sociale medier. Hvis du henvender dig via vores kontaktformular, behandler vi ligeledes disse oplysninger, herunder dit navn, e-mail og det, henvendelsen drejer sig om.

 

Vi opfordrer dig til ikke at sendeoplysninger vedrørende f.eks. cpr-nummer, kontonummer, oplysninger om helbredsforhold og oplysninger om race, hudfarve, religion eller tro, politisk anskuelse, seksuel orientering eller nationale, sociale eller etnisk oprindelse til os via vores hjemmeside, LinkedIn, Facebook og andre sociale medier samt i opfordrede såvel som uopfordrede ansøgninger til NP advokater.

 

Ved rekruttering:

Når vi modtager opfordrede og uopfordrede ansøgninger, modtager vi forskellige dokumenter fra dig som ansøger. Både opfordrede og uopfordrede ansøgninger indsendes af dig via en formular på NP advokaters hjemmeside. I forbindelse med indsendelse af ansøgning, skal du sætte kryds i en boks, hvortil du afgiver samtykke til, at NP advokater må behandle de oplysninger, ansøgningen indeholder.

 

De dokumenter du indsender via formularen arkiveres i en database på hjemmesiden. NP advokater downloader disse dokumenter og arkiverer på et drev, hvor kun relevante og betroede medarbejdere har adgang.

 

NP advokater opbevarer disse ansøgninger og tilhørende dokumenter i op til 6 mdr. efter ansøgningens modtagelse. Herefter vil disse blive slettet.

 

Ved tilmelding af nyhedsbreve:

Ved tilmelding til NP advokaters nyhedsbreve registrerer vi din e-mailadresse og eventuelle andre oplysninger, du har givet os. Oplysningerne anvendes til at fremsende NP advokaters nyhedsbreve. Nyhedsbrevet kan altid fravælges ved at klikke på ’Afmeld’. Hvis du ønsker, at dine personoplysninger skal slettes, når du afmelder dig vores nyhedsbrev, skal du kontakte os.

 

Ved arrangementer:

Ved tilmelding til arrangementer hos NP advokater registrerer vi i forbindelse med tilmeldingen navn, e-mailadresse, virksomhed/organisation til brug for kommunikation og afholdelse af arrangementet, bl.a. til brug for udarbejdelse af deltagerlister.

 

Ved besøg på hjemmesiden:

Ved besøg på vores hjemmeside www.nplaw.dk registrerer vi, hvilke sider, der er besøgt hvornår. Oplysningerne anvendes i forbindelse med afvikling af driften samt til udarbejdelse af statistik. Oplysningerne er i videst muligt omfang anonymiseret.

 

I forbindelse med hvidvaskloven:

I sager, som omfattes af hvidvaskloven, indhenter vi identitetsoplysninger mv. på vores klienter med det formål at opfylde denne lovs krav. Hjemlen herfor følger af hvidvaskloven.

 

Regnskabsmateriale

I forbindelse med bogføring opbevarer NP advokater regnskabsmateriale på betryggende vis i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, materialet vedrører. Vi opbevarer denne slags materiale på en måde som er fuldt ud i overensstemmelse med reglerne herom i Bogføringsloven.

 

Videregivelse, mv.

Vi stiller ikke personoplysninger til rådighed for tredjepart med henblik på markedsføring eller lignende formål.

 

Vi videregiver kun personoplysninger, hvis det er nødvendigt, og der er et lovligt grundlag herfor, for at vi kan varetage vores klienters ovennævnte interesser. De typiske modtagere af personoplysninger vil være myndigheder, domstole, modparter og deres rådgivere. I sager, som omfattes af hvidvaskloven, videregiver vi identitetsoplysninger, mv. i det omfang, vi er forpligtede til at gøre dette efter lovgivningen.

 

Ved arrangementer kan vi efter en konkret interesseafvejning videregive deltagerlister til oplægsholdere samt de øvrigt tilmeldte.

 

Vi overfører sædvanligvis ikke data udenfor EU, og hvis sådan overførsel måtte finde sted, sker det alene under iagttagelse af de nødvendige sikkerhedsgarantier som krævet efter den gældende databeskyttelseslovgivning.

 

Vi har etableret passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger til sikring mod uautoriseret adgang til, tab eller ødelæggelse af de data, som er undergivet vores ansvar. Vi udvikler løbende vores sikkerhedspolitikker og procedurer for at sikre, at vores systemer er sikre og beskyttede. Det er kun personer, der har et legitimt behov for at behandle personoplysninger til de ovennævnte formål, der har adgang til disse.

 

Opbevaring

Vi opbevarer personoplysninger, så længe der er en relevant og retlig interesse heri, hvilket sædvanligvis afgøres ud fra en konkret vurdering af oplysningernes betydning sammenholdt med de gældende forældelsesregler. Hvis der er en retlig relevant interesse, vil opbevaringen kunne ske i indtil 10 år efter sagens afslutning.

 

I sager, som omfattes af hvidvaskloven, opbevarer vi efter de gældende regler identitetsoplysninger i fem år efter sagens afslutning.

 

Fysisk materiale med personoplysninger opbevares sikkert på lige fod digitalt materiale. Kun betroede personer med sagligt behov har adgang til materialet opbevares aflåst, når det ikke bruges.

 

Dine rettigheder

Hvis vi har registreret oplysninger om dig, har du ifølge Databeskyttelsesforordningen:

  • ret til at få indsigt i de oplysninger, vi behandler
  • ret til at få urigtige oplysninger rettet
  • ret til i særlige tilfælde at få slettet oplysninger, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning
  • ret til i visse tilfælde at få begrænset behandlingen, så den fremover – bortset fra opbevaring – kun må ske efter samtykke eller med henblik på, at et retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser
  • ret til i visse tilfælde at gøre indsigelse mod vores ellers lovlige behandling af oplysningerne
  • ret til i visse tilfælde at få udleveret en kopi af dine personoplysninger eller få transmitteret oplysningerne direkte til en anden dataansvarlig (dataportabilitet).

 

Hvis du vil gøre brug af ovenstående rettigheder, kan du kontakte os. I forbindelse med udøvelse af rettighederne, kan vi stille krav om relevant legitimation.

 

Hvis vores behandling af dine personoplysninger er baseret på dit samtykke, har du til enhver tid ret til at trække dit samtykke tilbage ved at kontakte os. Hvis du vælger at trække dit samtykke tilbage, påvirker det ikke lovligheden af vores behandling af dine personoplysninger på baggrund af dit tidligere meddelte samtykke og op til tidspunktet for tilbagetrækningen. Hvis du tilbagetrækker dit samtykke, har det derfor først virkning fra dette tidspunkt.

 

Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om registreredes rettigheder, som du kan finde på www.datatilsynet.dk.

 

Du kan indgive klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Du kan finde Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk.

 

Vores privatlivspolitik er senest opdateret den 30. november 2022 og opdateres løbende.

Skal vi hjælpe dig?

Klik for et uforpligtende møde

Med et solidt værdigrundlag baseret på ordentlighed, respekt, troværdighed og faglighed, yder vi juridisk rådgivning, som virker i praksis.

Kontakt
  • Langebrogade 3B, 3. sal
    1411 København K
  • Mail: info@nplaw.dk
  • Telefon: (+45) 3162 0622
  • CVR: 36535946
Genveje
  • Forretningsbetingelser
  • Arrangementer & kurser
  • Cookiespolitik
  • Privatlivspolitik
  • Tilmeld dig nyhedsmail
Facebook-f
Linkedin-in
Administrer samtykke til cookies
Vi bruger cookies til at optimere vores websted og vores service.
Funktionsdygtig Altid aktiv
Den tekniske lagring eller adgang er strengt nødvendig med det legitime formål at muliggøre brugen af en specifik tjeneste, som abonnenten eller brugeren udtrykkeligt har anmodet om, eller udelukkende med det formål at overføre en kommunikation via et elektronisk kommunikationsnet.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistikker
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til anonyme statistiske formål. Uden en stævning, frivillig overholdelse fra din internetudbyders side eller yderligere optegnelser fra en tredjepart kan oplysninger, der er gemt eller hentet til dette formål alene, normalt ikke bruges til at identificere dig.
Marketing
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for at oprette brugerprofiler med henblik på at sende reklamer eller for at spore brugeren på et websted eller på tværs af flere websteder med henblik på lignende markedsføringsformål.
Vælg muligheder Manage services Vælg forhandler Læs mere om disse formål
Præferencer
{title} {title} {title}

Skal vi hjælpe dig?

Bestil et uforpligtende møde med os.

Når du sender os en forespørgsel gennem vores kontaktformular, behandler vi dine personoplysninger og de informationer, du har oplyst i kontaktformularen, til at svare dig. Vi behandler dine personoplysninger i henhold til NP advokaters privatlivspolitik, som du kan læse her.

Nyhedsbrev

Når du sender os en forespørgsel gennem vores kontaktformular, behandler vi dine personoplysninger og de informationer, du har oplyst i kontaktformularen, til at svare dig. Vi behandler dine personoplysninger i henhold til NP advokaters privatlivspolitik, som du kan læse her.